dimecres, 1 d’abril del 2020

Solucions activitats 30 març al 8 abril


Ací teniu les solucions perquè vos corregiu les activitats (recordeu, amb bolígraf verd). Després, feu les fotos i me les envieu per correu (iesmb.gaspar@gmail.com) o per Aules, com vos resulte més senzill.

Solucions activitats 30 de març al 8 d’abril

Exercicis dièresi pàgina 105
1.          No porten dièresi l’infinitiu i el gerundi dels verbs de la tercera conjugació acabats en vocal més –ir. Produir
-          La u o la i no formen diftong amb la vocal anterior. Peüc, països.
-          La u dels grups gue, gui, i que, qui s’ha de pronunciar. Argüir, següent, conseqüència, freqüent.
-          No porten dièresi les paraules començades per alguns prefixos i seguides de i i de u. Coincidir, reincorporar.
-          Les paraules que poden portar accent per a desfer el diftong o el triftong no porten dièresi. Intuíeu, incloíem.

2.       -      Posem dièresi en el grup güe perquè la u s’ha de pronunciar (aigüera, aigües), en el grup gua no cal perquè sempre es pronuncia.
-          Posem dièresi en els grups güi i güe perquè es pronuncie la u (ambigüitat, ambigües).
-          Posem dièresi en els grups güi i güe perquè es pronuncie la u (lingüística, llengüeta).
-          Posem dièresi en el grup qüe perquè es pronuncie la u (adeqües, adeqüeu).
-          La i no forma diftong, posem dièresi si les paraules no es poden accentuar (veïnat, veïna, veïnatge), i accent quan es poden accentuar (veí).

4.       a) deslluït; b) agraïa; c) suïcidi; d) aigüera; e) heroïna; f) cafeïna.

6.       a) altruisme, atribuïble, suïcidi, creïble.
b) proteïna, feina, teïna, cafeïna.
c) freqüent, quadre, terraqüi, consegüent.
d) agrairé, produïm, conduïa, traduïen.
e) fruita, aïllar, fluïdesa, diürn.
f) traïdor, intuïció, reina, decaïment.
       7. Els meus veïns viatgen amb molta freqüència. Han visitat desenes de països i parlen un fum de llengües. Encara no han tornat de Suïssa i ja estan pensant que les vacances següents visitaran unes ruïnes romanes i l’aqüeducte de Segòvia. Ells, la qüestió és no quedar-se a casa!

Exercicis apostrofació pàgina 127
1.       a. NO S’APOSTROFEN
b. S’APOSTROFEN
c. S’APOSTROFA
       2.  l’oli                           l’únic                     la hipòtesi                          l’ungla
            L’illa                         l’enveja                el iogurt                               la anormalitat
            La ema                   l’intent                 l’habilitat                             la unitat
3.       Diversos estudis posen de manifest la importància de la cal·ligrafia en el procés d’aprenentatge de les criatures. Kid’s Cluster, col·lectiu d’empreses relacionades amb la infància, ha fet una anàlisi per conéixer l’impacte de la cal·ligrafia amb ploma sobre l’escriptura dels infants. La investigació s’ha fet amb 329 alumnes de sisé de primària, que han escrit un text d’11 línies sobre l’educació.

4.       • Vull que m’ajudes al camp.
• Ha tornat de l’excursió molt cansada.
• Vinc de cal dentista.
• He passat pel col·legi del teu cosí.
• M’he fet mal a l’ungla del peu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada